Studiu de caz: Vânzări online de la 0 la 1.000.000 lei. Strategie, implementare și rezultate campanii PPC magazin online Tehvorom.ro.
Context
Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi.
Provocare
Clientul avea vechime pe piață prin vânzările convenționale, dar voia să ajungă rapid să genereze și comenzi online. Având în vedere natura profesională a produselor, am ales să dezvoltăm o strategie de marketing bazată pe Google ADS. Alegerea a fost determinată, în primul rând, de nevoia de validare rapidă a strategiei și de posibilitatea de intervenție rapidă cu abordări diferite în cazul în care campaniile nu ofereau rezultatele scontate.
Strategie și implementare
Deoarece era vorba de un magazin online nou și am vizat să extindem aria geografică, astfel încât să ne adresăm unui număr mai mare de clienți potențiali, am adoptat o strategie în trei pași:
Pasul 1. Campanii de awareness bazate pe anunțuri în rețeaua de căutare și display, cu preponderență în cel de-al doilea mediu de afișare. Obiectivul în această etapă a fost familiarizarea publicului țintă cu imaginea și obiectul de activitate al companiei.
Pasul 2. Campanii de căutare în care ne-am concentrat în special pe ofertele speciale aplicate produselor de sezon, secondate de campanii de căutare pentru produse aflate în afara sezonului dar care constituiau o parte importantă din oferta clientului.
Pasul 3.Campanii Performance Max concentrate pe vânzări în care am introdus o componentă esențială, respectiv produsele încărcate în feed-ul Google Merchant Center. Aici ne-am concentrat pe campanii distincte grupate pe categorii de produse astfel încât să eficientizăm numărul de afișări în rezultatele unor căutări specifice și, implicit să creștem șansele atingerii obiectivelor.
Rezultate: Martie - Octombrie 2024
Previziuni vânzări în primele 10 luni de colaborare
În condițiile în care luăm în considerare și rezultatele preliminare pentru luna noiembrie 2024, lună în care putem observa o creștere a valorii medii a vânzărilor, de la 63.233 lei la peste 72.000 lei, putem să ne așteptăm la atingerea pragului de 1.000.000 lei vânzări online în doar 10 luni de la demararea strategiei PPC.
Pentru a face previziunile am analizat tendințele de creștere din perioada martie-octombrie 2024 și răspunsul pieței la produsele de sezon. În același timp, mizăm pe ofertele speciale la o serie de game de unelte și utilaje care au potențial de a stimula vânzările în ultima lună din an.
Context Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi. Provocare Clientul avea vechime pe piață prin vânzările […]
Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]
Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]
Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]
În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]
Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]