Știai că, la peste 90% din site-urile de prezentare, pagina „Despre noi” este cea mai vizitată? Acestea fiind spuse, probabil ar trebui să se bucure de mai multă atenție și să fie redactată astfel încât să rețină vizitatorul și să-l convingă că a ajuns unde trebuie și să-l poftească politicos către celelalte secțiuni ale site-ului, cum ar fi cea de servicii sau cea de contact. Practic, această pagină este una dintre cele mai importante ale site-ului așa că ar trebui tratată ca atare.
Pagina „Despre noi” este, practic, fundația conținutului oricărui site de prezentare, iar ca orice fundație trebuie concepută și construită în așa fel încât să susțină celelalte elemente de conținut care vor apărea pe site, respectiv, descrierea soluțiilor, serviciilor sau produselor oferite prin intermediul site-ului. Așadar, textul ar trebui să se concentreze pe aspectele esențiale ale profilului afacerii, prezentate succint, într-o formă atractivă, unică, care să contribuie la o diferențiere clară față de concurență.
Pare simplu, dar realitatea dură arată o cu totul altă „față” a acestei pagini. Majoritatea proprietarilor de site-uri, ocupați cu probleme arzătoare legate de gestionarea afacerilor pe care le conduc nu acordă o foarte mare atenție acestui aspect. Textul este încropit, de cele mai multe ori, „pe genunchi” de către un angajat în pauza de masă și este publicat pe site doar să fie acolo. De aceea, majoritatea paginilor „Despre noi” sună cam la fel. Fiind scrise într-un limbaj de lemn, „presărat” cu o serie de cuvinte pompoase și fraze greoaie care, dacă stai să le analizezi, nu transmit un mesaj coerent.
Limbajul de lemn este una dintre „bolile” paginilor „Despre noi”, urmată la mică distanță de așa zisa „lecție de istorie” cu focus pe experiență, care poate suna cam așa:
„Compania CuMultăExperiență S.R.L. fondată în 2016, lider pe segmentul său de piață propune clienților săi servicii de un înalt profesionalism. Echipa de specialiști este dedicată găsirii de soluții personalizate pentru nevoile clientului.”
După ce am văzut câteva puncte din lista „așa nu”, întrebarea firească este: cum ar trebui să fie concepută o pagină „Despre noi”. În primul și în primul rând, este indicat să se pornească de la premisa conform căreia fiecare afacere este unică, are ceva care îi dă un plus de valoare, un element care ar putea convinge clientul potențial să o aleagă în defavoarea concurenței. Așadar, identificarea acelui element de plus valoare este primul pas, după care prezentarea succintă, dar cuprinzătoare a acestui element de plus valoare și a beneficiilor pe care le aduce clientului. Din pagina „Despre noi”, clientul potențial trebuie să înțeleagă că a găsit soluția potrivită pentru problema cu care se confruntă.
Pagina „Despre noi” trebuie să inițializeze dialogul, iar celelalte pagini să-l continue până când clientul potențial ajunge la secțiunea „Contact”.
O pagină „Despre noi” „ca la carte”, găsești oricând în magazinul nostru online.