Atunci când vine vorba de prezența online, primul lucru care vine în minte este site-ul, apoi pagina de Facebook sau, de ce nu, invers. Indiferent de ordine, aceste două elemente sunt absolut nelipsite din kit-ul online al antreprenorului 2.0. După discuții, și negocieri cu firma de web design se ajunge, în cele din urmă la un design care convine. Clientul este mulțumit, site-ul este implementat, este pus online, dar, surpriză, nu are conținut.
Practic, în această fază, fără conținut, site-ul este doar o unealtă foarte frumoasă pe care, indiferent pe ce parte ai întoarce-o nu poți să o folosești. Din punct de vedere tehnic are toate funcțiile de care ai nevoie, are poze de calitate, are o ergonomie perfectă iar combinațiile de culori dau un confort vizual care îmbie vizitatorul să navigheze printre pagini, să descopere despre ce este vorba și, nu în ultimul rând, dacă este convins, să cumpere produsele sau serviciile prezentate.
Dar, fără conținut, surpriză, site-ul rămâne doar unealtă pe cât de frumoasă, pe atât de incompletă și inutilizabilă din punct de vedere comercial. Practic, ai cea mai frumoasă coadă de topor, dintr-un lemn de cea mai bună calitate, tratată cu lacuri peste lacuri și soluții peste soluții, dar îți lipsește capul de topor, lama ascuțită care desăvârșește funcție uneltei cu pricina.
În momentul în care ai o coadă de topor pe care nu o poți folosi la tăiat lemne realizezi că ai avea nevoie și de lama. Cam așa este situația și în cazul site-ului fără conținut.
Ce face conținutul?
O întrebare legitimă care, din întâmplare, are un răspuns scurt și cuprinzător: „tot ceea ce vrei”. Conținutul interacționează cu vizitatorul, îl întâmpină, îi povestește despre firmă, îi arată cele mai recente proiecte, îi „șoptește” despre misiunea, valorile și principiile firmei, îi prezintă serviciile sau produsele, argumentează, convinge, oferă soluții.
Până să ajungă însă la această interacțiune directă, conținutul atrage atenția motoarelor de căutare, câștigă autoritate pentru site, duce o parte din greul pentru câștigarea cotelor de piață aproape indiferent de domeniu.
Conținutul este „omul de vânzări” disponibil oricând să răspundă întrebărilor clienților, este suportul 24/7 pe care firma ta îl oferă. Ceea ce este avantajos la acest „om de vânzări” virtual este faptul că nu percepe comision și nici salariu fix, este dedicat și nu pleacă niciodată în concediu. Îl plătești o dată, iar din când în când îi mai poți oferi, bonus pentru dedicare și devotament câte o actualizare.
Nu ai conținut fiabil? Ce e de făcut?
Poate un pachet de servicii de copywriting ar putea să te ajute. Fă primul pas, scrie-ne un e-mail sau sună-ne și vom înscrie conținutul site-ului tău într-un training intensiv de SEO și vânzări online.