fbpx
Vezi toate articolele

Greșeli frecvente în redactarea unui comunicat de presă

greseliMajoritatea companiilor mici și mijlocii din țara noastră nu și-au format încă o cultură a comunicării, de aceea, factorii de decizie au rețineri în momentul în care vine vorba de redactarea unui comunicat de presă sau implementarea unei campanii de comunicare folosind acest instrument. Totuși, începe să se vadă un progres, o acceptare din ce în ce mai largă a acestui tip de instrument. In această fază incipientă este folosit doar pentru optimizarea pentru motoarele de căutare și omite adevăratul destinatar al acestui mesaj, publicul, oameni în „carne și oase”, clienți potențiali ai produselor și serviciilor promovate pentru motoarele de căutare.

Abordarea nu este neapărat una ineficientă, pentru că duce, la un moment dat, la rezultate bune din punctul de vedere al poziționării în rezultatele motoarelor de căutare, dar nu impresionează prin conținut, nu creează brand awareness, fiind relevante doar din perspectiva motoarelor de căutare. Este important ca un material distribui online, cum este și un comunicat de presă, să fie optimizat pentru motoarele de căutare, dar nu aceasta ar trebui să fie principala preocupare. In primul rând, materialul trebuie să-și îndeplinească rolul comunicațional, să informeze, după care să promoveze produsele, serviciile sau brandul emitentului.

O altă greșeală frecventă este tonul promoțional în care este scris comunicatul. In primul rând, rolul unui astfel de material este unul informativ, după care urmează cel promoțional. Elementele promoționale trebuie introduse subtil, în punctele cheie ale textului propriu-zis. De asemenea, trebuie mascat entuziasmul în legătură cu produsele, serviciile, evenimentul sau compania care fac obiectul comunicatului. Tonul sobru, conținutul informativ și elementele promoționale introduse discret fac dintr-un comunicat de presă un instrument complet de comunicare.

Pe scurt, un comunicat de presă nu se adresează motoarelor de căutare, ci unui public fizic, unei baze de clienți potențiali, pe de-o parte. Pe de altă parte, tonul și structurarea conținutului nu este recomandat să debordeze de elemente promoționale, ci să păstreze caracterul informațional impus de acest instrument de comunicare.

Ultimele articole

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro