Este o pasăre? Este un avion? Nu, este chiar el, supereroul gramaticii care salvează publicitatea stradală din Bristol de ridicolul greșelilor gramaticale. La adăpostul întunericului, „înarmat” cu un curaj supraomenesc, dar și cu puterea extraordinară a gramaticii, super omul umblă pe străzile orașului în căutarea afișajelor publicitare care „s-au luat la trântă cu gramatica” și le vine de hac. De 13 ani veghează la siguranța gramaticii în oraș, iar cetățenii din Bristol sunt fericiți că îi protejează neobosit de abaterile „violente” de la legile gramaticii.
Justițiarul gramaticii „de la miezul nopții”, a declarat război, în primul rând, semnelor de punctuație. De aceea, când locuitorii din Bristol dorm în paturile lor confortabile, justițiarul are grijă ca, a doua zi, ei să nu mai fie agresați de panourile publicitare care încearcă să transmită mesaje subtile de marketing printr-o gramatică precară.
Ca orice justițiar dedicat cauzei, și cel din Bristol a încercat să-și urmeze chemarea fără să atragă atenția, dar în vremurile în care trăim supereroii nu sunt supereroi dacă nu apar și pe primele pagini ale ziarelor. Cei de la BBC l-au descoperit pe omul care, la adăpostul întunericului, veghează la siguranța și bunăstarea gramaticii din publicitatea stradală, i-au publicat povestea și l-au făcut celebru.
Supereroul acționa de mai mulți ani pe străzile din Bristol, dar până când reporterii BBC nu l-au descoperit în acțiune toată lumea credea că este doar un mit.
„Justițiarul gramaticii” a avut parte de cele „cinci minute de faimă”, povestea sa fiind preluată de cele mai mari publicații din lume, iar știre a făcut valuri de Twitter, unde eforturile sale au fost apreciate. Totuși, oricât de bine au fost primite faptele justițiarului „buzz-ul” s-a stins așa cum a pornit, lumea a început să uite, dar supereroul nu a renunțat la misiunea sa. Vânează în continuare virgule și apostrofuri care nu sunt la locurile care li se cuvin.
Povestea „Justițiarului gramaticii” este una reală și poate fi o „pildă” importantă despre ceea ce înseamnă PR-ul tradițional sau digital: parcursul fulminant de la anonimat la celebritate globală și după aceea, cât ai clipi, înapoi la anonimat și la rutina obișnuită.