Într-o bună zi, am primit o cerere de ofertă din partea unui magazin online. Imediat am aruncat o privire pe site-ul clientului potențial pentru a-i putea face propuneri personalizate, în funcție de piața pe care acționează. Din nume, am dedus imediat că era vorba de un magazin online de laptopuri, poate și de alte produse electronice. În realitate, lucrurile nu stăteau chiar așa. Era vorba de o nișă pe care nu o cunoșteam și despre care nu ne-am fi putut gândi că poate funcționa independent, cea a componentelor pentru laptop.
Clientul vroia expunere în mediul online, așa că i-ma propus un pachet de comunicare complet care inclus social media marketing, întreținerea blogului, asistență și consultanță la întreținerea conținutului site-ului, la identificarea de publicații externe pe care se puteau plasa articole specializate, orientate către segmentul componentelor pentru laptop.
Proiectul nu a demarat până când nu am conceput un plan coerent și până nu am pus la punct o politică editorială și o direcție generală a comunicării. Bineînțeles, am gândit o serie de subiecte esențiale pentru nișă, le-am extins la sectorul IT, după care le segmentul de utilizatori business, precum și la probleme și întrebări frecvente ale utilizatorului de laptop.
Cercetarea și documentarea permanentă este esențială pentru a surprinde aspectele actuale ale domeniului. De asemenea, problemele legate de clienții magazinului, întrebările pe care le pun consultanților de vânzări, dar și comportamentul lor de navigare pe site au fost esențiale în conceperea și respectarea unui plan de comunicare personalizat și coerent din care au reieșit acțiunile pe care le-am demarat pe toate canalele avute la dispoziție.
Am stabilit sursele de informare relevante, am identificat interesele clienților și am demarat comunicarea pe toate planurile. Rezultatele nu au întârziat să apară, resimțindu-se atât în traficul pe site, cât și în numărul de comenzi.