fbpx
Vezi toate articolele

De ce PR-ul tradițional capitulează în fața PR-ului digital?

Conform definițiilor oficiale, relațiile publice reprezintă procesul de comunicare strategică prin care se construiesc relații durabile cu beneficii mutuale între organizații și publicul lor. Termenul de organizații este este unul foarte extins în acest context și adună sub umbrela sa companii, ONG-uri, branduri, grupuri cu interese comune, ajungând până la nivelul de individ. Tehnologia a divizat PR-ul în două ramuri: ramura tradițională și ramura digitală.

Gata cu teoria! Să ne apucăm de treabă și să găsim răspunsul la întrebarea din titlu! PR-ul tradițional care se adresa doar unui „cerc select” de companii cu bugete anuale considerabile pentru diseminarea mesajelor pe care le aveau de transmis pe suporturile media clasice, radio, TV sau presa scrisă hard copy s-a văzut depășit de un suflu nou, modern, adaptat contextului socio-economic și tehnologic al vremurilor. Această „ramură tânără” nu doar că reușea să țină pasul cu noile canale de comunicare, dar reușea să vină cu un plus de valoare important propus atât companiilor, cât și publicului acestora, reușind să organizeze întâlnirea dintre cele două părți care aveau multe să-și spună într-un spațiu accesibil în care comunicarea devenea bidirecțională. Publicul se transforma dintr-un recepetor pașnic al mesajului într-o voce puternică. Practic, PR-ul digital a reușit, prin tehnologie să se apropie și chiar să se confunde cu definiția general acceptată a relațiilor publice, respectiv construcția de relații durabile generatoare de beneficii mutuale între organizații și publicul lor.

Facilitarea comunicări nu a fost, însă, singurul atu care a determinat PR-ul digital să acapareze scena și lumina reflectoarelor. Dacă PR-ul tradițional își limita clienții la companii cu bugete generoase, PR-ul digital a devenit mai accesibil din punctul de vedere al costurilor, fiind adoptat și de către companiile mici și mijlocii, de antreprenori debutanți care au început să descopere beneficiile construirii unei relații durabile între organizațiile lor și publicul țintă, respectiv clienții existenți și cei potențiali. Pe lângă costurile mult mai reduse, PR-ul digital a venit și cu alternative flexibile de adaptare a costurilor la bugetele disponibile. În timp ce PR-ul digital reușea să se impună, PR-ul tradițional devenea din ce în ce mai închis într-o nișă restrânsă amenințată cu dispariția odată cu diminuarea impactului generat de canalele media tradiționale, în comparație cu online-ul.

Canalele de comunicare noi și costurile accesibile au fost completate de un avantaj competitiv al PR-ului digital de care companiile, indiferent de dimensiuni aveau nevoie: măsurarea aproape în timp real a rezultatelor. La îndemâna digitalului sunt o serie de unelte de măsurare prin care se poate identifica impactul și audiența unui comunicat de presă, a postărilor pe paginile de companie de pe rețele sociale și nu numai.

PR-ul digital a devenit și rămâne o necesitate pentru a genera vizibilitate online, ajungând să devină o parte integrantă esențială a strategiei de optimizare pentru motoarele de căutare. PR-ul digital a crescut, s-a adaptat și a reușit să se facă indispensabil, în special pentru companiile mici și mijlocii a căror acțiuni de marketing și comunicare se desfășoară în mediul online.

PR-ul tradițional are încă forță pe nișa sa restrânsă, dar nu are șanse să livreze rezultate într-o competiție directă cu fratele mai mic, digital.

Ultimele articole

noiembrie 22, 2024
Studiu de caz: Vânzări online de la 0 la 1.000.000 lei. Strategie, implementare și rezultate campanii PPC magazin online Tehvorom.ro.

Context Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi. Provocare Clientul avea vechime pe piață prin vânzările […]

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro