fbpx
Vezi toate articolele

Content marketing: ce este și de ce ai avea nevoie de așa ceva?

Content marketingul sau, în traducere neaoșă marketingul prin conținut pare să fie punctul esențial al strategiilor de marketing, SEO și PR pe care companiile deschise către online ar trebui să-l adopte dacă vizează ca, în următoarele 11 luni și câteva zile să „ridice capul” și să se remarce în puzderia de oferte speciale, reduceri peste reduceri, avantje client peste avantaje client sau evenimente speciale ca Black Friday, Paște sau Crăciun. Un efort pentru definirea și implementarea unei strategii de conținut ar trebui să pornească de la un audit complet al conținutului produs și distribuit în online și nu numai, conținut care să ajungă în fața clienților potențiali pentru a-i atrage în „mrejele comerciale” ale cârligelor de vânzări enumerate mai sus.

Se poate ca directorii de marketing să nu se fi gândit încă la conținut ca pilon al dezvoltării durabile a operațiunilor companiei în online, focusându-se doar pe tehnicile clasice de SEO, completate de campaniile AdWords sau a reclamelor pe rețelel sociale ca motor al vânzărilor. Ei bine, chiar dacă aceste tehnici, în special campaniile plătite, sunt eficiente pe termen scurt, pe termen mediu și lung, fără o susținere puternică din partea conținutului „construcția” riscă să devină una extrem de fragilă, foarte vulnerabilă la variațiile de costuri care intervin, inevitabil în licitațiile pentru cuvinte cheie, dar și în costurile în creștere ale campaniilor pe Facebook.

În următoarele 11 luni poți aloca treptat un buget pentru crearea și distribuției de conținut, dar fă-o strategic astfel încât să construiești o bază solidă și un sistem care funcționeză. O sugestie de abordare ar fi etapele de mai jos:

  1. Conținutul site-ului. Orice audit de conținut ar trebui să plece de la conținutul intern al site-ului companiei. Indiferent dacă este vorba de un magazin online sau de un site de prezentare, pune-te în pielea vizitatorului, detașează-te și privește din exterior? Cum ți se pare? Este complet conținutul site-ului tău? La „despre noi”, de exemplu ai un text care să definească imaginea, poziționare și experiența firmei? Sunt serviciile descrise clar, portofoliul actualizat? Dacă site-ul este unul de prezentare, își îndeplinește rolul de prezentare al firmei? În cazul în care descoperi „găuri de conținut”, ar trebui o intervenție rapidă de copywriting.
  2. Dinamism. Ce element dinamic are site-ul tău? Pentru un site de prezentare, dar și pentru un magazin online, blogul este unealta principală pentru dinamizarea conținutului. Dinamismul joacă un rol esențial și în criteriile de evaluare a motoarelor de căutare. Un site actualizat constant este văzut cu un interes în defavoarea unui site „uitat de lume” într-un colț al internetului. Bineînțeles, aceleași reguli se aplică și pentru magazinele online.
  3. SEO-ul începe să dea rateuri. Cum spuneam, pe termen lung, strategiile de SEO, fără susținerea unui conținut optimizat pot să dea rateuri, iar site-ul să piardă teren în fața concurenței. Este o reacție naturală, în condițiile actuale ale mediului online. Zilnic apar site-uri noi, afaceri noi, care, dacă folosesc de timpuriu o strategie coerentă de conținut vor avea câștig de cauză. Bineînțeles vechimea site-ului contează, dar până la un punct, până la punctul în care acel site nu vine constant cu ceva nou. Într-un mediu online dirijat de informație proaspătă, lipsa noutăților omoară interesul din fașă.

Acestea ar fi primele aspecte de luat în considerare înainte de conturarea unei strategii de conținut. Despre cum ar trebui să arate o astfel de strategie vom vorbi într-un episod următor.

Ultimele articole

noiembrie 22, 2024
Studiu de caz: Vânzări online de la 0 la 1.000.000 lei. Strategie, implementare și rezultate campanii PPC magazin online Tehvorom.ro.

Context Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi. Provocare Clientul avea vechime pe piață prin vânzările […]

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro