fbpx
Vezi toate articolele

Cam cât SEO au nevoie să știe un copywriter?

Scrisul, indiferent că este pentru marketing sau pentru amorul artei literare are câteva elemente definitorii, de care nu se poate desprinde, printre care: creativitatea transmiterii mesajului către cititor.

Arta literară nu este acum preocuparea noastră principală, așa că să aruncăm o privire către copywriting-ul în scop comercial respectiv scrierile pentru promovarea unui produs sau serviciu, indiferent că este vorba de o postare pe social media, de un comunicat de presă, de un articol pe blog, de conținutul pentru o broșură și lista poate continua.

Un text de marketing are nevoie de culoare, de poveste și, de ce nu, de intrigă. Așadar pentru a fi scris este nevoie de un „maestru al cuvintelor”. Dar un text de marketing publicat online trebuie să fie eficient, să determine conversii, așa că „maestrul cuvintelor” ar trebui să fie și un „maestru al cuvintelor cheie”.

Oricât de mult unii copywriteri încearcă să eschiveze SEO-ul pentru textele lor, în 2018, optimizarea pentru motoarele de căutare a devenit indispensabilă. Arta copywriter-urului este de a îmbina în textele sale informația relevantă, creativitatea și câteva elemente tehnice de SEO pentru ca textul să se alinieze cerințelor actuale de eficiență.

Greșeala majoră

Cei mai conștiincioși au înțeles cât este de important să scrii pe „limba” motoarelor de căutare și acționează în consecință, fără să ia în seamă cel mai important element, elementul determinat pentru eficiența unui text: publicul, cititorul.

Tocmai din acest exces de zel întâlnim advertoriale și comunicate de presă care sunt conținut „gol” fără încărcătură informativă, fără relevanță, fără un strop „artă scriitoricească”, așa că sunt complet neinteresante pentru cititor. Chiar dacă aceste texte ajung la public, nu produc niciun impact, nu duc la nicio acțiune pozitivă, ci doar la creșterea bounce rate-ului.

Un copywriter bun nu trebuie să fie aservit SEO-ului ci să scrie pentru audiență, pentru cititor. O strategie de conținut nu înseamnă înșiruiri de cuvinte cheie distribuite prin diverse canale, astfel încât să ajungă, într-un final, indexate în rezultatele motoarelor de căutare. Prioritatea este publicul țintă, relevanța pe care textul o are pentru acesta și impactul pe care îl va avea. Abia pe plan secund ar trebui luată în considerare optimizarea, dar numai în anumite limite, astfel încât să nu afecteze textul, mesajul, subtilitățile lui, valoare lui informativă.

Scrie conținut relevant! La un moment dat „vei culege roadele”.

Ultimele articole

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro