fbpx
Vezi toate articolele

Portretul robot al unui Social Media Manager

Un social media manager bun nu este de lepădat, mai ales când ai profiluri de companie pe rețelele sociale care trebuie administrate creativ și eficient. Dar cum îl recunoști pe acel social media manager care poate să-ți facă paginile de Facebook, Google Plus, Twitter, Instagram și, bineînțeles, blogul, să „strălucească”? Ei bine, un astfel de „geniu” în ale social media este destul de greu de recunoscut la prima vedere. Arată normal, se îmbracă normal și te poți întâlni cu el absolut oriunde și oricând, la sală, la bazin, la operă, la o plimbare cu bicicleta, în club, la un festival, la mare, la munte, iarna, vara. Dacă din aparența este destul de greu de recunoscut, chiar dacă dă de bănuit după timpul pe care-l petrece cu ochii țintă în ecranul telefonului, ar trebui să-i testezi „talentele” pentru a-l descoperi „în toată splendoarea”.

Social media managerul nu ar trebui să se apropie de profilurile business dacă nu are câteva aptitudini indispensabile:

1. Copywriting, adică trebuie să știe să scrie corect și creativ. Mai mult, postările pe care le scrie trebuie să fie și eficiente, adică să genereze texte care să determine reacții, să provoace, să incite, să determine curiozitatea și chiar să amuze. Nu în ultimul rând, un copywriter bun va știi să evalueze calitatea conținutului produs și să-l ajusteze dacă este nevoie.

2. Design. Cercetări peste cercetări arată că pe social media, postările care au imagini sunt mai atractive decât cele care au doar text. Implicit, imaginile sunt văzute de mai multă lume, obțin reacții și se propagă către un public extins.

3. Vorbitul în public. Un social media manager nu stă ascuns în spatele monitorului, trebuie să se afișeze. Facebook Live și Instagram Stories sunt doar două dintre serviciile care cer abilități de vorbit în public. Dacă celui din fața ta i se pune un nod în gât și începe să transpire atunci când este în fața camerelor, atunci nu este cel mai potrivit pentru job-ul de social media manager.

4. Servicii clienți. Clienții potențiali interacționează cu brandul prin intermediul rețelelor sociale, așa că, social media managerul trebuie să cunoască foarte bine serviciile și produsele firmei pentru a oferi suport rapid și eficient clientului. Conform unui studiu BufferApp.com, doar 21% dintre companii folosesc social media pentru a oferi suport clienților, deși rețelele sociale sunt canale de comunicare cele mai accesibile consumatorului la ora actuală.

5. Psihologia comportamentului. Informațiile și analizele arată tipurile de postări care „prind” mai bine la publicul țintă, iar, psihologia explică de ce aceste tipuri de postări au performanțe mai bune decât altele. Astfel, pot fi identificate tendințe și poate fi crescut succesul postărilor viitoare.

6. Capacitate de analiză. Interpretarea statisticilor oferite de uneltele de măsurare puse la dispoziție de rețelele sociale și stabilirea relației dintre aceste date și obiectivele afacerii, astfel încât să poată măsura performanța acțiunilor pe care le întreprinde. Așadar, înțelegerea parametrilor și interpretarea lor în vederea măsurării rezultatelor și dezvoltarea strategiei ulterioare este o abilitate esențială pentru un social media manager. De exemplu, dacă obiectivul principal este ca prin canalele sociale să atragi trafic pe site pentru creșterea vânzărilor, este important să identifici tipul postărilor care duc la îndeplinirea acestui obiectiv.

7. Bugetul. Un social media manager trebuie să fie și un maestru în ale conceperii bugetelor deoarece, pe lângă reclamele plătite, mai sunt și alte cheltuieli care trebuie prevăzute, cum ar fi licențele pentru tool-urile de design, cele de social media management, costurile imaginilor și, nu în ultimul rând cursuri de perfecționare. Cunoștințele financiare și contabile de bază sunt întotdeauna un plus.

Un social media manager complet trebuie să fie curios, să fie în permanentă căutare de noi tendințe, de noi comportamente ale consumatorului pe care le poate exploata. Din această curiozitate și deschidere la nou decurge o altă calitate indispensabilă, adaptabilitatea. În permanență trebuie să fie pregătit să se adapteze la nou, la tendințe pentru a-și putea direcționa strategia de administrare a profilurilor sociale.

Ultimele articole

noiembrie 22, 2024
Studiu de caz: Vânzări online de la 0 la 1.000.000 lei. Strategie, implementare și rezultate campanii PPC magazin online Tehvorom.ro.

Context Clientul tocmai își lansase magazinul online, marcând astfel pasul de la vânzările convenționale, în magazin, către vânzările online. Odată ce magazinul online a fost finalizat, produsele au fost încărcate și clientul și-a stabilit procedurile interne pentru procesarea și livrarea comenzilor, totul era pregătit pentru primele comenzi. Provocare Clientul avea vechime pe piață prin vânzările […]

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro