Informația este „combustibilul” pentru conținutul de calitate, dar ai grijă cum „alimentezi”

Informația este „combustibilul” pentru conținutul de calitate, dar ai grijă cum „alimentezi”

Content marketing-ul este practica momentului în materie de marketing online. Oriunde întorci capul auzi de articole, de comunicate de presă, de interviuri, de bloguri de companii și o serie de alte suporturi și unelte pentru publicarea și distribuția conținutului creat. Formele conținutului și suporturile de distribuție sunt la discreție, așa cu nu riști să rămâi în pană. Și, chiar dacă rămâi, oricând poți reinventa, poți inova și poți crea un nou loc virtual de interacțiune.

Combustibilul există „pe toate gardurile”, te împiedici de informații la tot pasul. De multe ori, informațiile sunt mai greu de evitat decât gropile de pe un drum abia ieșit din iarnă, așa că ar fi foarte ușor să iei acest „combustibil” în stare brută să-l „periezi” puțin și să-l transmiți mai departe prin canale proprii. Practica de distribuție a informațiilor brute este s-a împământenit și merge încă dintr-o inerție în care se mai resimte încă avântul începutului abundenței informaționale din istoria recentă a internetului.

Într-un context în care, cu ajutorul content marketing-ului se încearcă o targetare din ce în ce mai nișată, informația brută devine insuficientă pentru a capta atenția publicului țintă, pentru a-i crea o impresie, pentru a-i genera o reacție și, dacă totul decurge „conform planului” să-i vândă produsul sau serviciul pe care conținutul i-l prezintă într-un mod mai mult sau mai puțin evident. Consumatorii nu sunt o „turmă compactă” care acționează la un semnal universal, de aceea, mesajul transmis trebuie șlefuit pentru a se adresa individual fiecărui exponent al publicului țintă. În acest demers informația are un rol esențial, dar nu în forma brută, ci într-o formă personalizată adaptată contextului, atât din perspectiva utilizatorului de content marketing cât și a beneficiarului sau receptorului.

Pentru a crea conținut relevant în vederea extinderii bazei de cititori fideli informația trebuie tratată, rafinată, personalizată cam așa:

  • Informația, baza de documentare. Așadar, informația nu dă credibilitate mesajului construit, dar pentru ca acesta să devină relevant pentru mediul de comunicare al companiei este nevoie de o personalizare profundă. Aici intervine rolul esențial al copywriter-ului, în adaptarea informației la contextul în care aceasta este folosită.
  • Urmează-ți instinctul. În calitate de creator de conținut, odată ce ai redactat un text, un articol, un mesaj, citește-l. Ce-ți spune instinctul? Are șanse să devină interesante pentru publicul țintă? Cât de relevant este în contextul specific al organizației și al pieței pe care aceasta activează? În cazul în care eziți să mergi mai departe, ar fi bine să revezi ceea ce ai scris. Poate este nevoie de o altă turnură pentru ca textul să fie perfect.
  • Ai grijă la cifre! Da, cifrele, procentajele, datele statistice, pot da greutate mesajului, dar ca orice informație pe care vrei să o transmiți în numele unei companii, interpretează-le și adaptează-le la context. Nu în ultimul rând, simplifică-le pentru a nu fi „greu de digerat” pentru cititor.
  • Atenție la public. Membrii grupului țintă vorbesc între ei, schimbă idei, ridică subiecte relevante pe care le-ai putea aborda din perspectiva companiei. Astfel, le poți capta atenția, îi poți fideliza ca cititori și distribuitori ai mesajului, pentru ca relația că culmineze cu o vânzare.

Până la vânzarea propriu-zisă, content marketingul construiește imagine, consolidează încrederea pieței în companie, ceea ce va oferi clientului valoare adăugată odată cu fiecare achiziție.