fbpx
Vezi toate articolele

Content marketing local, strategia care face cu ochiul afacerilor mici și mijlocii

Companiile mari cu o acoperire globală investesc sume imense în marketingul prin conținut deoarece au nevoie să-și întrețină vizibilitatea și să fie întotdeauna cu un pas înaintea concurentului. Dacă Pepsi, de exemplu, ar diminua ritmul eforturilor de marketing, ar fi un avantaj enorm pentru Coca-Cola care și-ar putea face de cap. Bineînțeles și în cazul în care Coca-Cola ar decide la un moment dat să o „lase mai moale” ar „servi mingea la fileu” celor de la Pepsi care ar putea, prin „turarea motoarelor”, să câștige un avantaj competitiv important în piață. În timp ce „giganții” se bat pe „arena globală” antreprenorii locali, companiile mici și mijlocii pot targheta eficient piața pe care acționează prin localizarea conținutului publicat.

De ce este localizarea conținutului poate fi punctul esențial al relaționării cu publicul țintă de pe piața locală? Ei bine, antreprenorii locali se adresează unei piețe delimitate din punct de vedere geografic, așa că, pentru a relaționa cu potențialii clienți au nevoie să se lege de realitățile locale, respectiv să promoveze informații de interes local, relative domeniului de activitate.

Să luăm exemplul concret al unei agenții imobiliare din Timișoara pentru care am implementat o strategie de marketing prin conținut orientată local, respectiv pe realitățile imobiliare din oraș. Pentru fiecare element de conținut am legat oferta agenției imobiliare de realitățile Timișoarei, astfel încât să poziționăm agenția ca autoritate pe piața locală. Câteva exemple de conținut local ar fi:

  • Topul celor mai scumpe proprietăți rezidențiale din Timișoara - unde am extras din oferta agenției proprietățile „de lux” cu prețuri între 500.000 de euro și 2,2 milioane de euro aflate în oraș. Acest top a subliniat atât diversitatea ofertei agenției, cât și potențialul pieței imobiliare din Timișoara pe nișa proprietăților „de lux.”
  • Cât de profitabile pot fi investițiile în centre de afaceri? - am „exploatat” subiectul unei investiții importante în Timișoara pe segmentul spațiilor comerciale și de afaceri pentru a pune în evidență expertiza în consultanța pentru investiții a agenției, precum și potențialul pe care Timișoara în are pentru investiții pe segmentul comercial și nu numai.
  • Ce proprietăți vizează tinerii de carieră din Timișoara - aici am construit profilul cumpărătorului Timișorean tânăr cu informații culese de la consultanții agenției, i-am identificat nevoile, bugetul și preferințele locative, după care am evaluat proiectele în exclusivitate ale agenției imobiliare și am identificat punctele în care caracteristicile alternativelor locative se intersectau cu preferințele cumpărătorilor. Pe baza acestor informații, am construit un articol relevant, atât pentru cumpărătorul potențial, cât și pentru dezvoltatorii care intenționează să construiască în oraș.

Acestea sunt doar câteva dintre subiectele generate care au avut un impact important la nivel local. Au fost distribuite către publicul țintă al agenției și au avut o rată a accesărilor net superioară articolelor care abordau teme generale. Traficul pe blogul agenției a crescut peste media obișnuită după publicarea și distribuirea articolelor, iar rata conversiilor către ofertele afișate pe site, a cunoscut, la rândul ei o creștere importantă.

Strategia de content marketing local este „arma” companiilor mici și mijlocii, a startup-urilor să se remarce pe o piață delimitată din punct de vedere geografic, a cărei realități le cunosc și le trăiesc mai intens decât multinaționalele cu o viziune de marketing care nu este îngrădită de bariere geografice. În timp ce companiilor globale le este mai greu să se scaleze la nivel local, așa că lasă deschise oportunități companiilor mici care știu să le exploateze.

Ultimele articole

noiembrie 2, 2021
Dacă e video, video să fie!

Conținutul video a devenit esențial pentru social media și nu numai. Materialele explicative transpuse în imagini dinamice sau exprimarea directă a unui specialist pot face diferența în percepția pe care un client potanțial o poate avea asupra brandului. Acestea fiind spuse, am pus teoria în practică. Unul dintre clienții noștri avea nevoie să ofere mai […]

octombrie 15, 2021
PR, jurnalism și, după gust, copywriting

Chiar și într-o lume digitalizată în care vizualul e la putere, materialele clasice de PR nu se predau. Merg mai departe cu fruntea sus și reușesc să o facă destul de bine. Cu siguranță, brandurile și antreprenorii care își spun povestea prin cover story-uri, interviuri sau comunicate de presă, reușesc să genereze impact dar și […]

septembrie 10, 2020
Cum scrii și de ce ai nevoie de un conținut relevant pentru site-ul tău?

Unul dintre cele mai importante elemente ale interacțiunii dintre vizitator și site este conținutul text. Este esențial ca site-ul să fie construit pe un concept vizual ergonomic care să ghideze vizitatorul, dar greutatea informațională rezidă în text. De multe ori, partea de copywriting este pusă pe ultimele poziții în lista „TO DO” a antreprenorilor debutanți, […]

august 10, 2020
Am bifat 8 ani și nu numai

În urmă cu 8 ani, mai exact în 08.08.2012 luam startul oficial într-una dintre cele mai palpitante și, în același timp, dramatice „curse”. Din biroul de eliberări acte al Oficiului Național al Registrului Comerțului din Timișoara ieșea certificatul de înregistrare și odată cu el începutul unei aventuri care surprinde zi de zi, chiar și după […]

iunie 19, 2020
Studiu de caz: Cum am abordat și implementat o strategie de social media marketing pentru imobiliare

Cea mai mare parte a cercetărilor pre-cumpărare se derulează online, așa că, pentru dezvoltatorii imobiliari, o prezență solidă în acest mediu este esențială. Pe lângă site, în care se regăsesc informațiile esențiale, tehnice și practice despre ofertă, social media este, pe lângă un spațiu dinamic de prezentare, unul de interacțiune între oferta imobiliară și cererea. […]

iunie 9, 2020
Facebook testează o nouă opțiune pentru social media marketing: e-mail marketingul

Facebook vrea să integreze o nouă funcție în arsenalul deja destul de stufos disponibil a fi utilizat în voie în construirea de strategii de social media marketing. Această nouă funcție nu le este străină specialiștilor în marketing și comunicare digitală, dar surprinde integrarea ei printre opțiunile de administrare a paginilor de Facebook. Opțiunea este încă […]

Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro | Servicii SEO by SeoElite.ro