Blog


de la lume adunate si-napoi la lume date

Contextul, sau subiectele populare și cum le poți exploata în strategia de marketing și PR?

Mai devreme sau mai târziu viața da blogger al propriei afaceri sau ca social media specialist într-o companie mare, apare blocajul, lipsa de inspirație. Trist, dar adevărat. Oricât de creativ ai fi, oricîte idei ai avea, nu ești un „izvor nesecat” de unde „curge” conținut cu un „debit” constant astfel încât să poți respecta calendarul stabilit de redactare și publicare. Ce poți face în această situație? Cum distribui conținutul pe care publicul îl așteaptă? Cum îți respecți angajamentele pe care ți le-ai asumat? Răspunsurile pot fi: reciclarea unor subiecte mai vechi sau crearea unui conținut „de umplutură” să fie acolo până îți vin idei mai bune. Da, pot fi două soluții de urgență, dar nu se vor avea o priză foarte mare la public. [...]
pagina-despre-noi

Pagina „Despre noi”: care sunt greșelile de evitat?

Știai că, la peste 90% din site-urile de prezentare, pagina „Despre noi” este cea mai vizitată? Acestea fiind spuse, probabil ar trebui să se bucure de mai multă atenție și să fie redactată astfel încât să rețină vizitatorul și să-l convingă că a ajuns unde trebuie și să-l poftească politicos către celelalte secțiuni ale site-ului, cum ar fi cea de servicii sau cea de contact. Practic, această pagină este una dintre cele mai importante ale site-ului așa că ar trebui tratată ca atare. Pagina „Despre noi” este, practic, fundația conținutului oricărui site de prezentare, iar ca orice fundație trebuie concepută și construită în așa fel încât să susțină celelalte elemente de conținut care vor apărea pe site, respectiv, descrierea soluțiilo [...]
marketing si PR

Alinierea strategiilor de marketing și PR este esențială pentru obținerea de rezultate consistente și durabile

Marketingul și PR-ul sunt două ramuri distincte care trebuie să acționeze împreună pentru „binele comun” al companiei, respectiv atragerea permanentă de clienți noi și creșterea gradului de percepție asupra brandului. Aceste două departamente ar trebui să acționeze împreună pentru îndeplinirea unui set de obiective comune dar, de multe ori, își pierd conexiunea și încep să acționeze independent, cauza fiind lipsa de comunicare dacă este vorba de departamente interne specializate în marketing și PR sau în momentul în care aceste sarcini sunt externalizate către mai multe agenții care nu sunt foarte deschise să lucreze împreună, ci fiecare încearcă să se remarce și să acapareze tot proiectul. Cum pot fi sincronizate și determinate să lucreze îm [...]
Untitled design

Gramatica este salvată! Un supererou veghează la corectarea greșelilor din panourile publicitare

Este o pasăre? Este un avion? Nu, este chiar el, supereroul gramaticii care salvează publicitatea stradală din Bristol de ridicolul greșelilor gramaticale. La adăpostul întunericului, „înarmat” cu un curaj supraomenesc, dar și cu puterea extraordinară a gramaticii, super omul umblă pe străzile orașului în căutarea afișajelor publicitare care „s-au luat la trântă cu gramatica” și le vine de hac. De 13 ani veghează la siguranța gramaticii în oraș, iar cetățenii din Bristol sunt fericiți că îi protejează neobosit de abaterile „violente” de la legile gramaticii. Justițiarul gramaticii „de la miezul nopții”, a declarat război, în primul rând, semnelor de punctuație. De aceea, când locuitorii din Bristol dorm în paturile lor confortabile, ju [...]
pr-traditional-pr-digital-nou

De ce PR-ul tradițional capitulează în fața PR-ului digital?

Conform definițiilor oficiale, relațiile publice reprezintă procesul de comunicare strategică prin care se construiesc relații durabile cu beneficii mutuale între organizații și publicul lor. Termenul de organizații este este unul foarte extins în acest context și adună sub umbrela sa companii, ONG-uri, branduri, grupuri cu interese comune, ajungând până la nivelul de individ. Tehnologia a divizat PR-ul în două ramuri: ramura tradițională și ramura digitală. Gata cu teoria! Să ne apucăm de treabă și să găsim răspunsul la întrebarea din titlu! PR-ul tradițional care se adresa doar unui „cerc select” de companii cu bugete anuale considerabile pentru diseminarea mesajelor pe care le aveau de transmis pe suporturile media clasice, radio, TV sau presa scris [...]
social-media-manager

Portretul robot al unui Social Media Manager

Un social media manager bun nu este de lepădat, mai ales când ai profiluri de companie pe rețelele sociale care trebuie administrate creativ și eficient. Dar cum îl recunoști pe acel social media manager care poate să-ți facă paginile de Facebook, Google Plus, Twitter, Instagram și, bineînțeles, blogul, să „strălucească”? Ei bine, un astfel de „geniu” în ale social media este destul de greu de recunoscut la prima vedere. Arată normal, se îmbracă normal și te poți întâlni cu el absolut oriunde și oricând, la sală, la bazin, la operă, la o plimbare cu bicicleta, în club, la un festival, la mare, la munte, iarna, vara. Dacă din aparența este destul de greu de recunoscut, chiar dacă dă de bănuit după timpul pe care-l petrece cu ochii țintă în ecranu [...]
content-marketing-local

Content marketing local, strategia care face cu ochiul afacerilor mici și mijlocii

Companiile mari cu o acoperire globală investesc sume imense în marketingul prin conținut deoarece au nevoie să-și întrețină vizibilitatea și să fie întotdeauna cu un pas înaintea concurentului. Dacă Pepsi, de exemplu, ar diminua ritmul eforturilor de marketing, ar fi un avantaj enorm pentru Coca-Cola care și-ar putea face de cap. Bineînțeles și în cazul în care Coca-Cola ar decide la un moment dat să o „lase mai moale” ar „servi mingea la fileu” celor de la Pepsi care ar putea, prin „turarea motoarelor”, să câștige un avantaj competitiv important în piață. În timp ce „giganții” se bat pe „arena globală” antreprenorii locali, companiile mici și mijlocii pot targheta eficient piața pe care acționează prin localizarea conținutului publica [...]
[sursa: Blogfabirk]

Conținut contra spațiu de lucru: 2 articole chirie lunară pentru un birou în toată regula

Un hub de co-working din Berlin vine să-i sprijine pe freelancerii care s-au săturat să lucreze de acasă și vor un birou. La Bolgfabrik, freelancerii care vor să se simtă ca la un loc de muncă în toată regula, pot scrie două articole pe lună și primesc un birou pe care să-și desfășoare activitatea. Mai mult, au ocazia să socializeze cu colegii de breaslă și au acces la o serie de facilități, de la spații pentru întâlniri, până la promovare a serviciilor în fața clienților potențiali.. De obicei, freelancerii sunt destul de rezervați la trocuri de genul conținut în schimbul expunerii, dar când la promovare se adaugă un spațiu de lucru cu toate facilitățile, inclusiv studio foto și 20 de colegi freelanceri din diferite discipline, parcă oferta nu s [...]
prietenie

Știința confirmă: consumatorii vor să fie „prieteni” cu brandurile preferate

Cine nu interacționează, cine nu comunică, pierde cursa către client. Într-o piață concurențială, au șanse de supraviețuire doar cei care, la nevoie pot fi haioși, serioși, empatici, profesioniști, rapizi, conciși în interacțiunea cu piața în care se „scaldă” consumatorul. În sfârșit, știința confirmă faptul că „dragostea” dintre client și brand există, doar că, de multe ori, rămâne neîmplinită din cauza lipsei de comunicare, la fel ca în telenovele. Și acum, să trecem la lucruri serioase, cum ar fi studiul Tendera, o agenție specializată în analize și previziuni destinate susținerii strategiilor de branding, care arată că 63% dintre consumatori vor ca, prin comunicarea lor, brandurile să îi trateze ca pe niște prieteni apropiați. [...]
car-926327_640

Informația este „combustibilul” pentru conținutul de calitate, dar ai grijă cum „alimentezi”

Content marketing-ul este practica momentului în materie de marketing online. Oriunde întorci capul auzi de articole, de comunicate de presă, de interviuri, de bloguri de companii și o serie de alte suporturi și unelte pentru publicarea și distribuția conținutului creat. Formele conținutului și suporturile de distribuție sunt la discreție, așa cu nu riști să rămâi în pană. Și, chiar dacă rămâi, oricând poți reinventa, poți inova și poți crea un nou loc virtual de interacțiune. (more…)